4/28/2010 03:00:00 PM

臺灣國立故宮博物館

如題

From 2010-04-21



臺灣國立故宮博物館特別特別大,也很有興趣。我沒去過這麼有中國歷史的地方,而且這麼熱鬧的博物館。到處有大群旅客從大陸或香港來的。我特別喜歡看中文字,藝術,文化,等等的轉化。從秦朝到清朝,我看到中文字不同的寫法。中文書法寫那麼漂亮,統一的,之類。。。讓我很想學書法,但是應該放棄呀,我寫的字根本難看。好可惜進入以後禁止拍照片,我只能分享外面的照片。

臺湾国立故宫博物馆特别特别大,也很有兴趣。我没去过这麽有中国历史的地方,而且这麽热闹的博物馆。到处有大群旅客从大陆或香港来的。我特别喜欢看中文字,艺术,文化,等等的转化。从秦朝到清朝,我看到中文字不同的写法。中文书法写那麽漂亮,统一的,之类。。。让我很想学书法,但是应该放弃呀,我写的字根本难看。好可惜进入以後禁止拍照片,我只能分享外面的照片。

The National Palace Museum was huge and very interesting. I'd never gone to a place with so much Chinese history, or such a lively museum. There were tourist crowds from China and Hong Kong everywhere. I especially liked seeing the transformation of Chinese characters, art, culture etc.... From the Qin to Qing Dynasty, I saw the Chinese characters differences in writing method. The calligraphy was really beautiful,  uniform, and so on... I kinda want to learn calligraphy now, but I should give up, my writing is fugly. It was a shame that taking pictures inside the museum was prohibited, I can only share pictures of the outside.


2010-04-21

1 comments:

Anonymous said...

如果你寫的字還算難看,那麼我可能天天都在看鬼畫符吧?Orz.
我支持你學書法!
滾了。

Post a Comment

Leave yo message after the beep, 留一下