2/19/2010 07:33:00 PM

第一天:傳説開始 THE LEGEND BEGINS

原來,我的傳説是關於我在台大的交換學生體驗。我從芝加哥飛到底特律,再飛到洛杉矶,最後飛到臺北。[simplified chinese + english follows]


From Pro

我一到了臺北,已經下了雨。哎呀,我拿著我的行李和做完手續以後買公共汽車票從桃園飛機場到臺北車站。臺北車站特別熱鬧,所以有一點難帶我的行李走來走去。我在公館下車然後走路到水源宿舍。我發現了,臺北人對我挺好,他們好好的答案我每個問題。所以今天我去711買了東西吃。你可以看我非常balling的晚餐在這裡。哈哈。我也去小白兔音樂成嘗試聼臺灣的音樂。那個服務員很有用。她推薦我差不多是個專輯,都還行。我就買了四張,一共998元。。。囧。路上的飯店都很香,但是我沒相信去買。哎呀明天我學習一下那些小吃的名字,然後去吃。這個蛋糕特別甜啊,奶茶挺好喝。最後的照片是一個mod。我推了床墊的包,哈哈。其實上個學期的學生沒拿他的床墊出去。我是天下最牛的高手。


簡體版:原来,我的传説是关於我在台大的交换学生体验。我从芝加哥飞到底特律,再飞到洛杉矶,最後飞到臺北。

我一到了臺北,已经下了雨。哎呀,我拿著我的行李和做完手续以後买公共汽车票从桃园飞机场到臺北车站。臺北车站特别热闹,所以有一点难带我的行李走来走去。我在公馆下车然後走路到水源宿舍。我发现了,臺北人对我挺好,他们好好的答案我每个问题。所以今天我去711买了东西吃。你可以看我非常balling的晚餐在这里。哈哈。我也去小白兔音乐成尝试聼臺湾的音乐。那个服务员很有用。她推荐我差不多是个专辑,都还行。我就买了四张,一共998元。。。囧。路上的饭店都很香,但是我没相信去买。哎呀明天我学习一下那些小吃的名字,然後去吃。这个蛋糕特别甜啊,奶茶挺好喝。最後的照片是一个mod。我推了床垫的包,哈哈。其实上个学期的学生没拿他的床垫出去。我是天下最牛的高手。

engrish: It turns out my legend is about my exchange student experience at National Taiwan University. I flew from Chicago to Detroit, to Los Angeles, and finally to Taipei. When I arrived at Taipei, it was already raining. Aiya, after I grabbed my luggage and finished visa/passport stuff, I bought bus tickets from Taoyuan Airport to Taipei Station. Taipei Station was especially lively, so it was a bit difficult walking my luggage back and forth, I got off at Gongguan station, and then walked to the Shuiyuan Dorm. I discovered Taipei people treated me pretty well, they answered all my questions well. So today I went to 711 get stuff to eat. You can see my super balling dinner here. Haha. I also went to White Wabbit Records to try some Taiwanese music. The worker was really useful, she recommended me about 10 albums, all decent. I bought 4, all together 998 yuan (like 30 bucks) [crap thats a lot]. The street restaurants all smelled great, but I didn't have confidence to buy any. Aiya, tomorrow I will study some of the snack's names and eat them. This bun is especially sweet, the milk tea is great. The last picture is a mod I did. I took the mattress cover off. Actually the student from last semester didn't take it. I'm the best.

CLICK PICTURE FOR MOAR PICTURES.


Pro

2 comments:

徐丞明 said...

This blog is 亂七八糟

Xx-Ness-xX said...

WTF my comment never got sent...

Post a Comment

Leave yo message after the beep, 留一下